reissmurf-femke

Femke neemt je mee naar de 15 mooiste plekken die ze heeft bezocht

Tijdens mijn reizen heb ik veel mooie en bijzondere plekken mogen zien en gave dingen mogen doen. Zo heb ik een vulkaan beklommen in Guatemala, heb ik oud en nieuw gevierd tussen de wilde dieren in de Serengeti in Kenia en heb ik warme chocolademelk gedronken met een fantastisch uitzicht in Lesotho. Vlieg met me mee door deze én nog 12 andere mooie en bijzondere herinneringen van prachtige plekken die ik heb bezocht!

#1 Serengeti, Kenia

Oud en nieuw 2014/2015 vierde ik hier, in de Serengeti in Kenia. Kampvuurtje voor de tent, marshmallows, sterretjes en het feestje was compleet. Oudejaarsdag waren we al vroeg uit de veren voor een gamedrive en ook aan het eind van de middag stond er een gamedrive op de planning. Op nieuwjaarsdag moesten we al vroeg opstaan om de tent op te ruimen en het park met een gamedrive te verlaten. We waren best moe en het vooruitzicht dat we op nieuwjaarsdag om 6 uur al moesten opstaan, hielp niet echt mee. We wilden braaf wachten tot 24:00 uur, maar waarom zouden we? Met ons reisgezelschap besloten we dan ook om het nieuwe jaar om 22:00 uur in te luiden. Om 22:00 uur riepen wij ‘Gelukkig Nieuwjaar!’, gaven we elkaar drie zoenen, dronken we champagne en staken we onze sterretjes aan. Een groepje Australiërs die hun tenten iets verderop hadden staan keken ons erg raar aan. Het was toch nog geen 24:00 uur? Die rare Nederlanders! Om 22:30 uur lagen wij in onze tent, maar oud en nieuw hebben we gevierd! Twee uur te vroeg… dat dan weer wel.

#2 Stone Town, Zanzibar

Stown Town heeft een heel leuk centrum met kleine, kleurrijke straatjes, gezellige restaurants en leuke winkels. Een perfecte plek om na een dagje relaxen onder een palmboom op een wit strand heel veel souvenirs te kopen!

#3 Lac Retba, Senegal

Op 25 kilometer van de hoofdstad Dakar ligt dit roze meer. Doordat er enorm veel zout in dit meer zit, kleurt het meer roze als de zon er op een bepaalde manier op schijnt. Zo bijzonder!

#4 Galle, Sri Lanka

Sri Lanka kent veel drukke steden met veel verkeer en lokale huis-tuin en keuken winkels. Aan het eind van mijn reis door Sri Lanka kwam ik in Galle. Wat een heerlijk stadje is dit! Rustige, knusse straatjes met leuke winkels, souvenirwinkels en veel gezellige restaurantjes. Een heerlijke afsluiting van je reis door Sri Lanka!

#5 Lake Petén Itzá, Guatemala

Dit meer ligt in het kleurrijke Guatemala en ligt vlakbij de jungle van Tikal met zijn prachtige maya ruïnes. Voor je je onderdompelt in de jungle kun je hier lekker lunchen en een duik nemen in het prachtige blauwe water. Net een paradijs!

0ED95E17-B14E-41D1-8E28-C6D1FA14F633

#6 Sani Pass, Lesotho

Dit is het mooiste uitzicht dat ik ooit heb gehad. Vanuit Durban ging ik een weekendje naar Lesotho. Om hier te komen rij je over de bochtige Sani Pass. Net over de grens bij Lesotho vind je de hoogste pub van Afrika, waar je met een fantastisch uitzicht een warme chocolademelk mét marshmallows kunt drinken.

#7 Ngorogoro, Tanzania

In deze groene krater leven veel wilde dieren, dus deze plek is fantastisch voor een gamedrive. In het midden vind je een meer dat vol zit met nijlpaarden – een mooiere lunchplek ga je niet vinden!

#8 Fietsen door de smalle straatjes van Bangkok, Thailand

Fiets samen met een gids door de smalle en drukke straatjes van Bangkok, want dat is een hele belevenis! Je fietst over markten, door fabrieken en kunt onderweg zwaaien naar de lokale bevolking. Blijf wel goed bij elkaar, want voor je het weet ben je de weg kwijt!

#9 Ha Long Bay, Vietnam

Natuurlijk mag het magische Ha Long Bay in Vietnam niet ontbreken in dit lijstje.

#10 De medina van Marrakesh, Marokko

Zet al je zintuigen op scherp tijdens je wandeling door de medina van Marrakesh. Ruik de kruiden die allemaal netjes op een bult liggen, kijk naar de felle kleuren van het fruit en de tapijten en luister naar het schreeuwen van de mannen bij de winkeltjes. Je kijkt je ogen uit!

#11 Kamperen aan de voet van de Kilimanjaro, Tanzania

Ik ben sowieso dol op kamperen, maar vanuit je tentje uitkijken op de Kilimanjaro is natuurlijk helemaal geweldig.

#12 Cao Dai Temple, Vietnam

Dit is zonder twijfel de mooiste tempel die ik ooit heb gezien. Deze tempel heeft heel veel mooie details en felle kleuren.

#13 Zweven boven de Vallei der Koningen, Egypte

De Vallei der Koningen is erg speciaal, maar je kunt het nog specialer maken door een ballonvaart te maken boven de Vallei der Koningen. Vroeg uit de veren en je hebt een prachtig uitzicht mét zonsopkomst!

#14 Fietsen door de rijstvelden van Sri Lanka

Naast theeplantages zie je ook veel rijstvelden in Sri Lanka. Ik was er in december en de meeste rijstvelden hadden een prachtige groene kleur. Stap op de fiets, fiets door de rijstvelden, door de kleine dorpjes en zwaai naar de lieve mensen.

8013EA9F-3C91-4E93-9B87-0EE807B04300

#15 De Pacaya vulkaan, Guatemala

Guatemala staat bekend om de vele vulkanen en hoe gaaf is het dan om er eentje te beklimmen! Ik beklom de Pacaya vulkaan aan het eind van de middag, zodat ik de zonsondergang vanaf de vulkaan kon zien. Wat is het bijzonder om op een vulkaan te staan en marshmallows warm te maken met de warmte van de vulkaan.

Dit waren ze dan, de 15 meest bijzondere plekken die ik tot nu toe heb bezocht. Ik ben heel dankbaar dat ik al deze mooie plekjes heb mogen bewonderen. Ik hoop dat ik de komende jaren nog meer mooie plekken mag bewonderen, avonturen mag beleven en nog meer mooie reisverhalen mag schrijven!

Geschreven door: Femke (reissmurf)
Wil je meer weten over deze travel addict die al vele mooie plekken heeft bezocht? Bekijk haar persoonlijke kanalen!